woensdag 11 november 2009

warenhuisketen V&D

De metamorfose-operatie van warenhuisketen V&D komt spoedig ten einde. Van de in totaal 62 vestigingen zijn er reeds 40 verbouwd voor zo`n 60 miljoen euro in totaal. Er moeten nog 22 winkels onder handen genomen worden met een budget van 20 miljoen euro. De totale restylingsoperatie van V&D moet volgend jaar klaar zijn.

Door de verbouwing is V&D nu weer een warenhuis met een modern gezicht geworden. De keten bevindt zich nu zelfs in de luxe-positie dat ze nee kunnen zeggen tegen bepaalde merken. Volgens V&D-topman Mark McKeon was V&D een aantal jaren geleden een zwakke speler in een sterke markt. Door de metamorfose waant V&D zich nu een sterke speler in een zwakke markt. Dat de metamorfose effect heeft gehad, blijkt ook wel uit de cijfers. De omzet is gemiddeld met 6% gestegen. De omzet wordt geschat op 700 miljoen euro tot 1,4 miljard.

De grootste winst moet uit de webwinkel komen. De nieuwe site ging vorig jaar september in de lucht en trok de eerste maand 100.000 bezoekers. Het aantal bezoekers ligt nu al op 250.000 per week. Over vijf jaar moet de online omzet op 100 miljoen euro zitten. Binnen drie jaar moet de webshop qua omzet de grootste V&D-vestiging zijn.

Geen opmerkingen: