woensdag 11 november 2009

meubelsites Interieurhotspot.nl en Meubeltrack.nl

De meubelsites Interieurhotspot.nl en Meubeltrack.nl bieden de Nederlandse consument een extra online oriëntatiekanaal voor de aanschaf van meubels. Daarmee spelen de sites in op de toenemende interesse van consumenten voor het online zoeken naar meubels. Uit onderzoek van Blauw Research blijkt ook dat consumenten meer online besteden.

De omzet van online consumentenbestedingen in de interieursector steeg de afgelopen vijf jaar naar 108 miljoen euro, een verdubbeling. De verwachting is dat de omzet zal blijven stijgen. De sites Meubeltrack.nl en Interieurhotspot.nl spelen in op die verwachting. De sites werden onafhankelijk van elkaar ontwikkeld. Ze hanteren allebei een ander model. Bij Meubeltrack.nl bieden meer dan 80 detaillisten producten aan die vanuit hun winkels direct leverbaar zijn. Meubeltrack.nl is vergelijkbaar met Autotrack.nl.

Interieurhotspot.nl is ontwikkeld door woonwinkel House of Mayflower uit Heerhugowaard. Via de site kunnen naast leveranciers ook particulieren terecht om hun goederen online aan te bieden. De beide sites vertonen gelijkenissen met Marktplaats.nl. De aanbieder plaatst op de site tegen betaling een product, waarna de geïnteresseerde direct contact opneemt met de aanbieder voor de aankoop.

Geen opmerkingen: